ZGŁASZANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI

Działając zgodnie z prawem i przyjętymi normami oraz dobrem wspólnym udostępniamy Państwu informacje o możliwości dokonywania zgłoszeń o występujących nieprawidłowościach dotyczących naruszenia lub zaniechania związanego z funkcjonowaniem PGMBW Sp. z o.o., które są niezgodne z przepisami prawa lub są sprzeczne z przedmiotem lub celem tych przepisów lub regulacji. Zgłoszenia dokonywane są do powołanego Specjalisty ds. nieprawidłowości (dalej SN).

Przekazywane sygnały o nieprawidłowościach pozwolą Nam na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów funkcjonowania PGMBW Sp. z o.o.

 

Ustanowione kanały dokonywania zgłoszeń

Podejrzenie wystąpienia lub wykrycie zdarzenia można zgłosić w formie:

  1. Elektronicznej przez dedykowany formularz zgłoszeniowy

System jest hostowany i zarządzany przez niezależną stronę trzecią. Jest on dostępny przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i przechowywany na zabezpieczonym serwerze poza Organizacją.

2. Wiadomości elektronicznej na adres mailowy: pgmbw@bco-integrity.pl.Serwer pocztowy jest hostowany i zarządzany przez niezależną stronę trzecią. Jest on dostępny przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i przechowywany na zabezpieczonym serwerze poza Organizacją.

3. Telefonicznej na skrzynkę udostępnioną pod numerem telefonu: (+48) 223762106. Skrzynka jest hostowana i zarządzana przez niezależną stronę trzecią. Jest ona dostępna przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i przechowywana na zabezpieczonym serwerze poza Organizacją.

4. Przesyłki pocztowej, skierowanej na adres PGMBW Sp. z o.o.: Olesińska 21, 02-548 Warszawa z dopiskiem „Do rąk własnych SN”,.


Zgłoszenie osobiste

Jeżeli chcesz dokonać zgłoszenia nieprawidłowości osobiście, umów się na spotkanie ze Specjalistą ds. Nieprawidłowości w dogodnym dla Ciebie miejscu i terminie kontaktując się na wskazane powyżej dane kontaktowe. Takie spotkanie to pełna gwarancja dyskrecji i poufności danych. Zadzwoń lub napisz maila z prośbą o spotkanie.


Informacje w zgłoszeniu

Opis zdarzenia powinien zawierać co najmniej następujące informacje:

Zgłoszenie możesz dokonać samodzielnie lub poprzez ustanowionego pełnomocnika.


Jawność zgłoszeń

Dokonując zgłoszenia podajesz swoje dane personalne oraz dodatkowo (nie jest wymagane) dane kontaktowe. Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane. W sytuacji niepodania danych kontaktowych, nie będziesz informowany o przebiegu postępowania. Brak danych kontaktowych może dodatkowo utrudnić nam przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, jeśli np. zajdzie konieczność uzyskania dodatkowych informacji o opisanym zdarzeniu.


Co możesz zgłosić w ramach niniejszej procedury?

W sposób określony powyżej możną dokonać zgłoszenia podejrzenia wystąpienia lub wykrycia wszelkich zdarzeń w PGMBW, w tym w szczególności:

  1. wystąpienia nadużyć finansowych (mowa tu o przypadkach korupcji, kwestiach podatkowych),
  2. przypadków naruszenia ochrony danych osobowych lub incydentów bezpieczeństwa informacji,
  3. przypadków naruszenia przepisów ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa transportu,
  4. przypadków naruszenia bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
  5. przypadków naruszenia przepisów zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
  6. przypadków naruszenia zbiorowych interesów konsumentów,
  7. przypadków naruszenia zasad konkurencji,
  8. przypadków naruszenia procedury zakupowej.

 

Odpowiedzialność

W swojej pracy działamy w myśl poniższych zasad:

  1. każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. Informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednich służb,    
  2. wszelkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego,
  3. w sytuacji podania danych kontaktowych, otrzymasz informacje o przyjęciu i rozpatrzeniu zgłoszenia,
  4. dokonując zgłoszenia w dobrej wierze zostajesz objęty ochroną (patrz niżej).

Dokonując zgłoszenia podlegasz ochronie

Dokonując zgłoszenia w dobrej wierze zostajesz objęty ochroną przed przejawami nierównego traktowania, dyskryminacji czy represjami (tak zwanymi działaniami odwetowymi). Ochrona dotyczy wszelkich zgłoszeń, nawet tych które nie znajdą potwierdzenia wystąpienia nieprawidłowości, o ile nie zostały one zgłoszone w złej wierze. W sytuacji, gdyby okazało się, że w wyniku dokonanego zgłoszenia spotkasz się z przejawem działań odwetowych – możesz liczyć na Naszą pomoc, której celem podstawowym będzie przeciwdziałanie jej skutkom. Taką sytuację zgłoś do Specjalisty ds. Nieprawidłowości.

Ułatwienia dostępu