POLITYKA PRYWATNOŚCI
Do wiadomości użytkownika
Codziennie dbamy o ochronę danych osobowych u Naszych Klientów, ale jeszcze większe zaangażowanie wykazujemy każdego dnia dbając o bezpieczeństwo i komfort użytkowników Naszych serwisów internetowych.
Z tego powodu, w niniejszym dokumencie prezentujemy Ci istotne informacje odpowiadające na pytania: kto, jakie, w jakim celu oraz przez jaki czas, przetwarzać będzie dane osobowe w prowadzonych serwisach internetowych.
Kto jest Administratorem danych?
Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-548 Warszawa) przy ul. Olesińskiej 21.
Jak się z Nami skontaktować? Masz parę możliwości, które wskazujemy poniżej:
- możesz zadzwonić: (22) 845 19 97
- napisać e-maila: info@pgmbw.pl
- wysłać list na adres: 02-548 Warszawa, ul. Olesińska 21.
Czy wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych?
Ochrona przetwarzanych danych osobowych jest dla Nas niezwykle ważna. Dlatego wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym masz prawo się kontaktować w temacie ochrony danych osobowych drogą elektroniczną pisząc na adres e-mail: ochronadanych@pgmbw.pl lub formą tradycyjną wysyłając korespondencję na adres Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o. (PGMBW) 02-548 Warszawa ul. Olesińska 21 z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
Jakie dane osobowe przetwarzamy?
Wszystko zależy od Ciebie, ale w pewnych sytuacjach możemy przetwarzać:
Imię i Nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, IP Użytkownika, lokalizację, rodzaj urządzenia, a oprócz tego treść pytania, informacji oraz udzielonej odpowiedzi w prowadzonej korespondencji e-mail, telefonicznej lub za pomocą komunikatora udostępnionego przez Operatora platformy społecznościowej. Możemy również, w sytuacji przetwarzania danych na fanpage firmowym przetwarzać wizerunek oraz adres zamieszkania Użytkownika. Wskazane powyżej dane zawsze zbieramy od Użytkownika.
Nasz serwis korzysta z plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w Naszej Polityce Cookies.
W jakim celu przetwarzamy wskazane dane osobowe?
Strona www
Przetwarzamy dane osobowe przede wszystkim:
- w celu prowadzenia statystyk odwiedzin Naszego serwisu, mogące dotyczyć takich informacji jak: czas spędzania, aktywności, jakości wyświetlanej treści, Twojej lokalizacji czy informacji z jakiego urządzenia korzystasz przeglądając Nasz serwis;
- w celu prawidłowego zarządzania naszym serwisem poprzez stosowanie plików Cookies, umożliwiającymi zidentyfikowanie używanej przez Ciebie przeglądarki internetowej, a także dostosowanie zawartości Serwisu do Twoich potrzeb na podstawie;
- w celu umożliwienia nawiązania z Nami kontaktu przez podany na stronie formularz kontaktowy, gdzie abyśmy mogli odpowiedzieć Musimy wiedzieć z kim korespondujemy oraz na jaki adres mamy wysłać odpowiedź;
- w celu zamówienia kontaktu telefonicznego, gdyż nie możemy wykluczyć, że przez formularz kontaktowy poprosicie Nas o odzwonienie na podany numer lub może Sami zadzwonicie na wskazane na stronie numery, gdzie Wasz numer zapisze się w Naszej książce telefonicznej;
- w celu obrony lub dochodzenia roszczeń wynikających z Naszego prawnie uzasadnionego interesu.
Fanpage
Przetwarzamy przede wszystkim:
- w celu marketingu własnych produktów i usług w szczególności umożliwienia użytkownikom otrzymywania spersonalizowanych informacji marketingowych w szczególności o promocjach, usługach, konkursach prowadzonych przez Administratora,
- statystycznych i analitycznych związanych z analizowaniem reakcji użytkowników na prowadzone za pośrednictwem „Platformy” akcje marketingowe np. analizowanie wejść, polubień, komentarzy, itp.,
- w celu obrony lub dochodzenia roszczeń wynikających z Naszego prawnie uzasadnionego interesu.
Przez jaki czas będziemy przetwarzać dane osobowe?
Wszystko zależy od celu ich przetwarzania i podstawy, na jakiej przetwarzanie jest oparte.
Strona www
- Zapytanie (formularz kontaktowy):
Przez okres niezbędny do obsługi Twojego zapytania nie dłużej jednak niż 6 miesięcy bądź wcześniej, jeśli zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania. Jednakże, jeśli przysłane zapytanie dotyczy przedstawienia oferty handlowej, a na jej podstawie nawiążemy współpracę okres retencji ulegnie wydłużeniu na czas właściwy dla trwania dalszej relacji biznesowej i trwania dalszego procesu przetwarzania danych osobowych, w związku z umową i przedawnieniem roszczeń z niej wynikających.
- Prośba o kontakt (formularz kontaktowy):
Przez okres niezbędny do jego obsługi (nie dłużej niż 1 miesiąc), chyba, że dzięki rozmowie nawiążemy relację biznesową, wówczas okres retencji ulegnie wydłużeniu na czas właściwy dla trwania dalszej relacji biznesowej i trwania dalszego procesu przetwarzania danych osobowych w związku z umową i przedawnieniem roszczeń z niej wynikających.
- Pliki Cookies:
Przez okres zależny od indywidualnych plików – szczegóły zawarte są w naszej Polityce Cookies.
- Statystyki (serwis):
Przez okres nie dłuższy niż 3 lata. Dlaczego? Ponieważ chcemy porównywać statystyki i obserwować rozwój Naszej strony.
- Obrona i dochodzenie roszczeń:
Jeśli w jakimś momencie uznamy, że przetwarzane dane osobowe są nam konieczne w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami lub wynika to z przepisów prawa, będziemy dane osobowe przetwarzać dłużej niż przez okresy podane powyżej, przez czas niezbędny do osiągnięcia celu ich przetwarzania.
Fanpage
- Marketing własnych produktów i usług:
Przez okres aktywności Użytkownika na fanpage lub do czasu zamknięcia fanpage.
- Statystyki
Przez okres prowadzenia fanpage. - Obrona i dochodzenie roszczeń:
Jeśli w jakimś momencie uznamy, że przetwarzane dane osobowe są nam konieczne w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami lub wynika to z przepisów prawa, będziemy dane osobowe przetwarzać dłużej niż przez okresy podane powyżej, przez czas niezbędny do osiągnięcia celu ich przetwarzania.
Ważne – dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże nie będą podejmowane decyzje w oparciu o to przetwarzanie, w tym nie będzie przeprowadzane profilowanie.
Na jakich podstawach legalności przetwarzamy dane osobowe?
Poniżej przedstawiamy różne podstawy prawne w zależności od celu ich przetwarzania.
- Zapytanie (formularz kontaktowy) – Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w udzieleniu odpowiedzi na przedstawione zapytanie – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Prośba o kontakt (formularz kontaktowy) – Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w skutecznym kontaktowaniu się z Tobą – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Marketing własnych produktów i usług – Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w promowaniu naszych produktów i usług – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Statystyki i właściwe zarządzanie naszym serwisem przy użyciu plików Cookies – Nasz prawny uzasadniony interes leżący w zarządzaniu naszym serwisem – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO lub art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie danych osobowych), zależnie od rodzaju plików Cookies – szczegółowe informacje na temat plików Cookies znajdziesz w Polityce Cookies.
- Obrona i dochodzenie roszczeń – Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w obronie lub dochodzeniu roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- W sytuacji, gdy nawiążemy relacje biznesowe – zawarcie i realizacja umowy – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
Czy przetwarzamy dane osobowe dzieci?
Nasz serwis nie jest przeznaczony dla dzieci poniżej 16 roku życia.
Komu i dlaczego możemy udostępnić dane osobowe?
Nie ujawniamy danych osobowych Użytkowników Naszych serwisów, za wyjątkiem sytuacji, w których jest to konieczne w związku z prowadzoną działalnością lub w sytuacjach wymaganych lub dozwolonych przez przepisy prawa.
Kiedy przekażemy dane osobowe?
Możemy w określonych przypadkach w formie powierzenia ich przetwarzania przekazać uzyskane przez nas dane osobowe dostawcom współpracującym, aby możliwe było przetwarzanie przez nich danych osobowych w naszym imieniu.
Możemy, gdy w związku z prowadzoną działalnością udostępnienie danych wprost wynika z przepisów prawa – udostępnienie danych osobowych w odpowiedzi na zapytania ze strony organów wymiaru sprawiedliwości oraz organów ścigania, a także w celu działania zgodnego z odpowiednimi przepisami prawa, poleceniami lub przepisami wydanymi przez organa wymiaru sprawiedliwości, a także przepisami wydanymi przez instytucje rządowe i zawodowe.
Nie przekazujemy danych do podmiotów trzecich z siedzibą w Państwach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
Jakie prawa przysługują Tobie w związku z przetwarzaniem danych osobowych?
Masz prawa, o których warto wiedzieć, abyś mógł z nich korzystać, a które gwarantuje Ci RODO.
Masz prawo:
- żądania dostępu do własnych danych osobowych (w tym uzyskania potwierdzenia, czy są one przetwarzane oraz uzyskania informacji np. o celach, źródłach, kategoriach przetwarzanych danych czy okresie ich przechowywania), co obejmuje także prawo do otrzymania bezpłatnie kopii własnych danych (za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się osoba, której dane dotyczą, możemy pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych);
- do sprostowania danych osobowych (gdy są one nieprawidłowe), co obejmuje także wniesienie uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, jednak w tym celu możemy prosić o przedstawienie dodatkowego oświadczenia od Ciebie;
- do usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), kiedy np. nie są one niezbędne do realizacji celów, w jakich zostały zebrane, została cofnięta zgoda na ich przetwarzanie lub nie ma innych podstaw prawnych do ich przetwarzania;
- do ograniczenia przetwarzania danych, gdy np. kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych;
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dokonywanego w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (nasz prawnie uzasadniony interes);
- do przenoszenia danych, w tym otrzymania od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego własnych danych osobowych, które nam dostarczyłeś;
- do cofnięcia wyrażanej zgody na przetwarzanie danych (przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem);
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
Jak możesz zrealizować swoje prawa?
Swoje prawo możesz wnieść do Nas w dowolnym momencie. Prosimy abyś zapoznał się z niezbędnymi informacjami dotyczącymi trybu postępowania, które znajdziesz tutaj.
Prawo skargi, wnosisz do Prezesa Urzędu Ochrony Danych. Wszelkie niezbędne informacje znajdziesz na www.uodo.pl.
Informacje ogólne, ale może warto się zapoznać
Czym są dane osobowe i co oznacza ich przetwarzanie?
Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Przetwarzaniem danych osobowych jest w zasadzie każda czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Przetwarzamy Twoje określone w niniejszym dokumencie dane osobowe w różnych celach, przy czym w procesie przetwarzania zastosowane mogą być różne metody zbierania, podstawy legalności przetwarzania, wykorzystywania, ujawniania oraz okresy przechowywania, które zawsze określone są w stosunku do celu, w jakim dane są przez Nas przetwarzane.
Kiedy niniejsza Polityka prywatności ma zastosowanie?
Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których jesteśmy Administratorem danych osobowych i przetwarzamy dane osobowe w związku z udostępnionymi serwisami internetowymi. Dotyczy to zarówno przypadków, w których przetwarzamy dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak i przypadku, w którym dane osobowe pozyskaliśmy z innych źródeł.
Obecnie, polityka prywatności dotyczy:
Strony: www.pgmbw.pl
Fanpage: www.facebook.com/dzwigi.targowisko.kwiatowe.pgmb.warszawa
Jak dbamy o bezpieczeństwo danych osobowych?
Dokładamy wszelkich starań, aby chronić użytkowników przed nieuprawnionym dostępem, nieautoryzowaną modyfikacją, ujawnieniem oraz zniszczeniem danych osobowych.
W szczególności:
- stosujemy szyfrowanie SSL;
- kontrolujemy Nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji, w tym fizyczne środki bezpieczeństwa, aby chronić przed nieuprawnionym dostępem do systemu;
- dostępu do danych osobowych udzielamy jedynie tym pracownikom, kontrahentom i przedstawicielom, którzy muszą mieć do nich dostęp, aby przetwarzać je na Nasze potrzeby. Ponadto na mocy umowy są oni zobowiązani do zachowania ścisłej poufności;
- a w przypadku niewypełnienia tych zobowiązań mogą ponieść konsekwencje, łącznie z zakończeniem współpracy.
Czy chcemy przetwarzać wrażliwe dane Użytkowników?
Nie, nie chcemy, dlatego apelujemy do Naszych Użytkowników, aby przy udostępnianiu Swoich danych osobowych kierowali się rozwagą w szczególności, aby nigdy nie przekazywali danych wrażliwych np. stanu zdrowia.
Czy możemy zmienić treść niniejszej polityki?
Niniejsza Polityka prywatności może czasami ulegać zmianom. Prawa użytkownika wynikające z niniejszej Polityki prywatności nie zostaną ograniczone bez wyraźnej zgody użytkownika. Wszelkie zmiany Polityki prywatności będą publikowane na tej stronie, a o istotnych zmianach będziemy informować w bardziej widoczny sposób. Zachowujemy również poprzednie wersje niniejszej Polityki prywatności w archiwum, aby umożliwić użytkownikom zapoznanie się z nimi.
POLITYKA COOKIES
Niniejsza Polityka Cookies, stanowi uzupełnienie Polityki Prywatności w zakresie przetwarzania danych osobowych z użyciem plików cookies oraz innych technologii internetowych.
Zakres polityki
Niniejsza polityka zawiera informację dotyczące:
- jakie technologie internetowe zostały zastosowane na stronie internetowej:
- jakie dane osobowe przetwarzamy;
- do jakich celów przetwarzamy dane osobowe;
- komu udostępniamy dane osobowe.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o., ul. Olesińska 21, 02-548 Warszawa, NIP: 525 000 29 65, KRS: 0000096436
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych
Z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych, można skontaktować się pisząc na:
- Elektronicznie na adres e-mail: ochronadanych@pgmbw.pl
- Tradycyjnie, adresując przesyłkę na: Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o., ul. Olesińska 21, 02-548 z dopiskiem Inspektor Danych Osobowych.
Informacja o plikach cookies
Pliki cookies (tzw. Ciasteczka) stanowią dane informatyczne w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika (komputerze, smartfonie, tablecie), a celem ich jest właściwe korzystanie ze strony internetowej.
Pliki cookies nie są szkodliwe na Użytkownika, czy ich urządzeń, nie wpływają na ustawienia konfiguracyjne oraz ich działanie.
Typy pliki cookies na stronie www
Typy plików cookies:
Pliki cookies sesyjne – pliki tym czasowe zapisane na urządzeniu końcowym Użytkownika, które przechowywane są do momentu opuszczenia strony www.
Pliki cookies stałe – pliki zapisane na urządzeniu końcowym Użytkownika przez określony czas lub do czasu ich usunięcia.
Źródła plików cookies
Zastosowane pliki cookies mogą być własne lub strony trzeciej umieszczane za pośrednictwem naszej strony przez naszych dostawców reklamowych.
Rodzaje plików cookies zastosowane na stronie www
Informuje że w zależności od używanej strony internetowej lub aplikacji mobilnej, rodzaj oraz ilość plików cookies może się różnić.
Pliki cookies niezbędne do poprawnego działania strony internetowej np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania; służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania. Wskazanych plików cookies nie można wyłączyć w ramach zarządzania ustawieniami cookies. Możesz jednak ustawić swoją przeglądarkę tak, aby zablokować te pliki cookies, ale niektóre elementy strony nie będą wtedy działać. Te cookies nie przechowują żadnych danych osobowych.
Pliki cookies „analityczne” lub „wydajnościowe” umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych, aby pomóc nam zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywane są nasze witryny internetowe lub pomóc nam w dostosowaniu naszych stron internetowych; te pliki cookie pozwalają nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie. Dzięki nim możemy dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, a także zrozumieć, jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Wszystkie dane gromadzone przez te pliki cookie są agregowane, w związku z czym pozostają anonimowe. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody (tj. zmieni domyślnie udzieloną zgodę) na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedził naszą witrynę, ani nie będziemy w stanie monitorować jej działania. Bez tych plików cookie niektóre funkcje mogą stać się niedostępne.
Pliki cookies „funkcjonalne” umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp. Zadaniem tych plików cookie jest umożliwienie użytkownikowi korzystania z naszej witryny w sposób lepiej dostosowany do jego osobistych preferencji w oparciu o jego wcześniejsze wizyty i wybrane ustawienia. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody (tj. zmieni domyślnie udzieloną zgodę) na używanie tych plików cookie, niektóre funkcje strony mogą nie działać prawidłowo.
Pliki cookies „reklamowe” umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich preferencji i zainteresowań, odwiedzin na stronach internetowych, także poprzez działania remarketingowe z użyciem tzw. (ang.) third party cookies (ciasteczka stron trzecich) umieszczanych za pośrednictwem naszej strony przez naszych dostawców reklamowych. Mogą one być wykorzystane do tworzenia profili Użytkowników, prezentowania bardziej trafnych lub odpowiadających profilowi reklam na innych stronach, zapobieganiu ponownemu pojawianiu się tej samej reklamy, a także do mierzenia efektywność kampanii reklamowych.
Niewyrażenie zgody na te pliki cookies nie uniemożliwia korzystania z serwisu. Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, może nadal otrzymywać reklamy, lecz mniej dostosowane do swoich preferencji lub zainteresowań.
Pliki cookies „społecznościowe” służą do udostępniania stron i treści naszych stron internetowych, które są interesujące na za pośrednictwem zewnętrznych sieci społecznościowych i innych witryn internetowych. Podczas dzielenia się informacjami przy użyciu funkcji udostępniania w ramach sieci społecznościowych zbudowanych wokół portali społecznościowych lub przycisku „Lubię to”, a także po powiązaniu konta na portalu społecznościowym z naszą stroną lub korzystania z treści zamieszczanych przez nas na stronach serwisów społecznościowych. Sieć społecznościowa rejestruje tego rodzaju działania Użytkownika. Tego rodzaju informacje mogą być wykorzystywane w działaniach reklamowych lub do kierowania reklam na określoną grupę docelową.
Niewyrażenie zgody na te pliki cookies nie uniemożliwia korzystania z serwisu.
Zakres zbieranych danych osobowych
Za pomocą zastosowanych technologii informatycznych możemy przetwarzać:
- dane urządzenia Użytkownika (np. typ/model urządzenia, unikalne identyfikatory urządzeń, adres MAC, adres IP, system operacyjny, wersja systemu operacyjnego i ustawienia urządzenia, ustawiony język, rozdzielczość ekranu, wersja i rodzaj przeglądarki internetowej);
- dziennik zdarzeń (np. ostatnia wizyta na stronie, liczba wizyt na stronie, wersja przeglądarki internetowej, ustawiony język przeglądarki, itp.);
- dane dotyczące lokalizacji (np. adres IP, dane o Twojej lokalizacji);
- inne dane (np. źródło wejścia pod UTM, kampania reklamowa, z której Użytkownik wszedł na stronę, linki, w które kliknął, ilość kliknięć i widoków dynamicznej zawartości strony, jakie reklamy zobaczył).
Dostęp do naszego serwisu wiąże się z tym, że dane z urządzenia końcowego Użytkownika przetwarzane są w sposób zautomatyzowany w związku z jego wywołaniem lub wykonywaniem aktywności na stronie, dzięki czemu jesteśmy w stanie ocenić niektóre czynniki dotyczące osób fizycznych (np. przyszłe zachowania Użytkowników), jednakże bez podejmowania istotnych decyzji dotyczących Użytkownika.
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Wykorzystujemy stosowane technologie internetowe do:
- zapewnienia funkcjonowania, bezpieczeństwa i niezawodności serwisu, art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, ulepszania strony internetowej, art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- analizy i tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- w celach reklamowych (w tym profilowania, remarketingu, retargetingu) i łączenia się z mediami społecznościami, wyświetlania reklamy behawioralnej (opartej na zainteresowaniach) mającej dostarczać Użytkownikom treści reklamowej dostosowanej do ich zainteresowań lub profili, mogą być używane również do wyświetlania reklam poza stronami Serwisu (także z wykorzystaniem tzw. third party cookies) naszych partnerów reklamowych, art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
W każdej chwili Masz prawo do wycofania zgody lub wyrazić swój sprzeciw na przetwarzanie jego danych osobowych zmieniając ustawienia plików cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki.
Zewnętrzni dostawcy usług
Informujemy, że korzystamy z usług zewnętrznych dostawców w celach i zakresie określonym poniżej.
Przetwarzanie danych poza EOG (Europejski Obszar Gospodarczy)
W związku z udostępnieniem danych zbieranych przy pomocy cookies naszym dostawców zewnętrznych, informujemy, iż niektóre dane mogą być przekazane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Takie przekazywanie danych może odbywać się na podstawie decyzji w sprawie odpowiedniego stopnia ochrony podjętej przez Komisję Europejską, tj. dla organizacji uczestniczących w programie Tarcza Prywatności (Privacy Shield), lub na podstawie standardowych klauzul umownych zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej albo na podstawie Państwa wyraźnej zgody.
Sprzeciw / wycofanie zgody na pliki cookies
W każdej chwili możesz cofnąć Swoją zgodę lub wyrazić swój sprzeciw w zakresie wykorzystywania przez nas lub naszych dostawców danych zawartych w plikach cookies lub innych podobnych technologiach, poprzez zmianę ustawień przeglądarki.
Masz prawo do zamiany ustawienia w przeglądarce, tak by żądała akceptacji plików cookies, by akceptowała lub odrzucała tylko niektóre rodzaje plików cookies, bądź też odrzucała wszystkie z nich.
Szczegółowe informacje znajdziesz w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej – w opisie funkcji pomocy przeglądarki lub może skontaktować się z producentem oprogramowania odnośnie instrukcji dotyczących wyłączania i usuwania plików cookies).
Pamiętaj, że niektóre pliki cookies są niezbędne do funkcjonowania Naszej strony internetowej, a ich usunięcie lub wyłączenie może obniżyć jej funkcjonalność.
Jak zmienić ustawienia plików cookies w przeglądarce internetowej znajdziesz tutaj:
Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer
Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek
Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl
Opera: https://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
ZGŁOSZENIE ŻĄDANIA RODO
Zgłaszanie żądań związanych z realizacją praw
Wniosek dotyczący realizacji praw można złożyć:
- w formie pisemnej na adres: 02-548 Warszawa ul. Olesińska 21
- drogą e-mailową na adres: info@pgmbw.pl
Wniosek może być złożony osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika (np. członka rodziny). Ze względu na bezpieczeństwo danych zachęcamy do posługiwania się pełnomocnictwem w formie poświadczonej przez notariusza lub upoważnionego radcę prawnego bądź adwokata, co istotnie przyspieszy weryfikację autentyczności wniosku.
Wniosek powinien zawierać dane osoby zgłaszającej, dane teleadresowe oraz szczegóły żądania.
Wniosek rozpatrywany jest:
- w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania żądania,
- w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań Klienta ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania, Klient zostanie poinformowany listownie o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia,
- w przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem Klienta, niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, Klient zostanie poinformowany listownie o powodach niepodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia jego otrzymania.
Odpowiedź udzielana jest za pośrednictwem poczty tradycyjnej, chyba, że wniosek został złożony drogą elektroniczną lub zażądano przekazania odpowiedzi w formie elektronicznej.
W sytuacji, gdy uznamy, że nie jesteśmy w stanie zidentyfikować osoby składającej wniosek na podstawie dokonanego zgłoszenia, możemy zwrócić się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje, które nam to umożliwią.
Zasady pobierania opłat
Postępowanie w sprawie składanych wniosków, co do zasady jest nieodpłatne. Jednakże, jeśli wykażemy, że żądanie wnioskodawcy jest ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, możemy:
- pobrać wynagrodzenie do wysokości kosztu udzielenia odpowiedzi lub
- odmówić podjęcia działań w związku z wniesionym żądaniem.
W razie kwestionowania decyzji o nałożeniu opłaty wnioskodawca, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony.
PRAWA PODMIOTU DANYCH
Prawo dostępu do danych
Masz prawo do żądania dostępu do Twoich danych osobowych, w tym w szczególności informacji o tym czy przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz o zakresie danych przez Nas posiadanych, celach przetwarzania danych czy kategoriach odbiorców Twoich danych, o ile to możliwe, o planowanym okresie przechowywania danych, o przysługujących Ci prawach dotyczących danych osobowych, informacje o źródłach ich pozyskania w sytuacji, gdy nie zostały zebrane od Ciebie. Masz ponadto prawo do uzyskania kopii danych.
Prawo do sprostowania danych
W sytuacji, gdy posiadane przez Nas Twoje dane osobowe są niezgodne lub błędne, Masz prawo do żądania ich sprostowania.
Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym)
Masz prawo żądania usunięcia Twoich danych, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- Dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane.
- Wniosłaś/Wniosłeś skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania.
- Dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.
- Dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
- Cofnęłaś/Cofnąłeś zgodę na przetwarzanie danych osobowych, a dane osobowe były przetwarzane na podstawie Twojej zgody i nie ma innej podstawy prawnej ich przetwarzania.
Nie będziesz Mogła/Mógł jednak skorzystać z prawa do usunięcia danych m.in., jeżeli takie dane niezbędne są do ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami lub gdy przetwarzanie oparte jest na podstawie przepisów obowiązującego prawa.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
Masz prawo żądania ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:
- Jeżeli Kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych.
- Przetwarzanie jest niezgodne z prawem i sprzeciwiasz się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania.
- Dane osobowe nie są już Nam potrzebne, ale potrzebne są Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
- W przypadku wniesienia przez Ciebie sprzeciwu – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po Naszej stronie są nadrzędne wobec podstaw Twojego sprzeciwu.
Prawo do przenoszenia danych
Masz prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Swoje dane osobowe oraz masz prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi, jeżeli:
- Przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody lub na podstawie umowy z Tobą, a jednocześnie przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
- Masz jednocześnie prawo żądania by dane osobowe zostały przesłane bezpośrednio innemu administratorowi danych, o ile jest to technicznie możliwe.
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych, jeżeli podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
Na skutek sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe, chyba, że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, Możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania, w tym profilowania, bez konieczności wykazywania przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją.
Prawo do wycofania zgody
Masz prawo do wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe z naruszeniem przepisów. Wszelkie niezbędne informacje znajdziesz na www.uodo.pl.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Kto jest Administratorem danych osobowych?
Administratorem przetwarzanych danych osobowych najemców, dzierżawców korzystających z zasobów Targowiska Kwiatowego Bakalarska jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-548 Warszawa) przy ul. Olesińska 21. Z administratorem można skontaktować drogą elektroniczną pisząc na adres e-mail: info@pgmbw.pl lub formą tradycyjną wysyłając korespondencję na adres Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o. 02-548 Warszawa ul. Olesińska 21 z dopiskiem Ochrona Danych Osobowych.
Czy został powołany Inspektor Ochrony Danych?
Ochrona przetwarzanych danych osobowych jest dla Nas niezwykle ważna. Dlatego wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym Macie Państwo prawo się kontaktować w temacie ochrony danych osobowych drogą elektroniczną pisząc na adres e-mail: ochronadanych@pgmbw.pl lub formą tradycyjną wysyłając korespondencję na adres Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o. (PGMBW)
02-548 Warszawa ul. Olesińska 21 z dopiskiem Inspektor Ochrony Danych.
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Podstawowym celem przetwarzania danych osobowych jest:
- zawarcie i wykonanie zawartej umowy (podstawa art. 6 ust. 1 lit. b) – „Rozporządzenia”);
- naliczanie i pobierania opłat na podstawie zawartej umowy (podstawa art. 6 ust. 1 lit. b) oraz c) – „Rozporządzenia”);
- dochodzenie lub obrona przed roszczeniami (podstawa art. 6 ust. 1 lit f) – „Rozporządzenia”);
- zapewnienie bezpieczeństwa oraz ochrony mienia znajdującego się w zasobach PGMBW (podstawa art. 6 ust. 1 lit. f) – „Rozporządzenia”);
- rozpatrywania i udzielania odpowiedzi dotyczących reklamacji, wniosków i podań składanych do organów PGMBW (podstawa art. 6 ust. 1 lit. f) lub a) gdy została wyrażona zgoda – „Rozporządzenia”);
- w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) – „Rozporządzenia”);
Dobrowolność czy obowiązek podania danych osobowych?
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych wynika z żądania osoby lub w związku z zawartą umową (art. 6 ust. 1 lit. b), z obowiązujących przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit c) lub prawnie uzasadnionego interesu Administratora w związku z ustaleniem, obroną i dochodzeniem roszczeń oraz udzielenia odpowiedzi na wnioski, pisma, reklamacje (art. 6 ust. 1 lit. f), to podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne. W sytuacji niepodania wskazanych danych osobowych możemy odmówić realizacji określonego obowiązku względem osoby fizycznej.
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych oparte jest na podstawie udzielonej zgody w określonym celu np. wysyłanie pism, faktur drogą elektroniczną, powiadomień sms, to podanie danych jest dobrowolne tak samo jak wyrażenie zgody. Należy również pamiętać, że Mają Państwo w każdym momencie prawo do cofnięcia udzielony zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, dokonanego na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.
Jak długo przechowujemy dane osobowe?
Okres przechowywania danych osobowych zależy od celu, w jakim dane są przetwarzane. Wynika on z przepisów prawa, (które nakazują przechowywanie danych przez określony czas) lub jest niezbędne do wykonania umowy lub prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią.
Przykładowe okresy, przez jakie dane osobowe mogą być przechowywane:
- dane retencyjne (korespondencja, reklamacje, wnioski) – 12 miesięcy;
- dane potrzebne do wystawienia faktury oraz dowody księgowe, obsługa płatności i rozliczeń – 5 lat od końca okresu podatkowego;
- dane dotyczące wykonywania umowy – do 10 lat;
- dane przetwarzane na podstawie przepisów prawa – czas przetwarzania określają przepisy prawa;
- analiza i statystyka – do 5 lat;
- dane dotyczące wyroków sądowych (windykacja) – 10 lat od wydania wyroku.
Czy i komu udostępniamy dane osobowe?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione wyłącznie w sytuacji, gdy:
- odbiorcami są inne podmioty wykonujące usługi na rzecz Przedsiębiorstwa Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o. wyłącznie w zakresie świadczonej usługi zgodnie z zawartą umową (np. agencja ochrony),
- odbiorcami mogą być również podmioty lub instytucje w zakresie:
- dążenia do spełniania wymogów obowiązującego prawa, przepisów, procesów prawnych lub prawomocnych żądań instytucji państwowych;
- wykrywania oszustw i zapobiegania im, a także rozwiązywania innych problemów dotyczących oszustw, bezpieczeństwa i kwestii technicznych;
- ochrony praw własności lub bezpieczeństwa Administratora danych osobowych oraz pozostałych osób w sposób wymagany bądź dozwolony przez przepisy prawa.
Danych osobowych nie zamierzamy przekazywać do tzw. państw trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię). Jeśli jednak pojawi się taka potrzeba, możemy to zrobić, zapewniając odpowiedni poziom ochrony i stosując odpowiednie przepisy prawne.
Czy masz prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?
Tak, każda osoba, której dane osobowe Administrator przetwarza ma prawo do:
- prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie przekażemy informację o przetwarzaniu danych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym są ujawniane i planowanym terminie usunięcia danych;
- prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie przekażemy kopię przetwarzanych danych dotyczących Twojej osoby;
- prawo do sprostowania – na tej podstawie masz prawo żądać sprostowania przetwarzanych danych;
- prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
- prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie można żądać zaprzestania wykonywania operacji na danych osobowych – z wyjątkiem operacji, na które została wyrażona zgoda – oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzja organu nadzorczego zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
- prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie – w zakresie, w jakim dane są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji umowy lub na podstawie wyrażonej zgody w sposób zautomatyzowany – można żądać wydania danych osobowych zapisanych w formacie pozwalającym na ich odczyt maszynowy. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora, jak również tego innego podmiotu;
- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – na tej podstawie, można w każdym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
- prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – na tej podstawie w każdym momencie można sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych, które odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych albo ze względów związanych z ochroną mienia), sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie;
- prawo wycofania zgody – na tej podstawie wyłącznie, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, można wycofać wyrażoną zgodę w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody;
- prawo do skargi – na tej podstawie w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy „Rozporządzenia” lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jak mogę zrealizować określone prawa?
Swoje prawo możesz wnieść do Administratora w dowolnym momencie. W tym celu należy zapoznać się z informacją dostępną tutaj (PDF), na stronie www.pgmbw.pl znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące trybu postępowania.
Prawo skargi, wnosisz do Prezesa Urzędu Ochrony Danych. Wszelkie niezbędne informacje znajdziesz na www.uodo.pl
Czy dane podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu?
Pani/Pana dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w zakresie systemu powiadomień, ale nie podlegają profilowaniu.
Jakie dane osobowe możemy przetwarzać?
W zależności od łączącej osobę fizyczną z PGMBW relacją, PGMBW może przetwarzać w szczególności następujące dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą lub dane osobowe osób trzecich udostępnionych przez podmioty gospodarcze:
- dane osobowe (np. imię i nazwisko, adres zameldowania/zamieszkania),
- dane osobowe w zakresie przedstawiciela reprezentującego podmiot i/lub jego pracownika (np. imię i nazwisko, stanowisko);
- dane podmiotowe (np. nazwa i adres podmiotu, dane osoby reprezentującej);
- dane kontaktowe (np. adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail);
- dane identyfikacyjne (np. numer NIP, numer KRS, numer REGON);
- dane transakcyjne (np. dane dotyczące płatności zobowiązań, dane rachunku bankowego);
- dane komunikacyjne (np. dane wynikające z prowadzonej korespondencji);
- dane kontraktowe (np. dane wynikające z podpisanych umów, porozumień);
- dane dotyczące powiązań prawnych (np. informacje niezbędne do realizacji dyspozycji zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem, upoważnieniem);
- dane dostępne publicznie (np. dane z KRS, dane z CEDIG).
Skąd pozyskujemy dane osobowe?
Dane osobowe pozyskujemy głównie od osoby, której dane dotyczą (oznacza to, że od Ciebie). Możemy jednak w uzasadnionych przypadkach np. w celu potwierdzenia danych lub zweryfikowania złożonych oświadczeń pozyskać dane z Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (dotyczy podmiotów gospodarczych).
Zasada informowania podmiotów danych o przetwarzaniu danych osobowych
Co to jest obowiązek informacyjny?
Podstawą prawną obowiązku informacyjnego jest art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej zw. „Rozporządzeniem” lub „RODO”.
Obowiązek informacyjny względem:
- Obecnych, byłych i potencjalnych Klientów i ich pracowników, tutaj (PDF)
- Podwykonawców i ich pracowników, tutaj (PDF)
- Kandydatów do pracy, tutaj (PDF)
- Nadawców korespondencji elektronicznej, tutaj (PDF)
- Gości odwiedzających biura, objętych monitoringiem wizyjnym,tutaj (PDF)
- Podmiotów uczestniczących w prowadzonych postępowaniach ofertowych tutaj (PDF)
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zobowiązanie do ochrony danych osobowych
Jako prężnie rozwijająca się spółka, koncentrująca się na wynajmie maszyn i urządzeń budowlanych, a także zarządzająca Targowiskiem Kwiatowym oraz świadcząca usługi z zakresu wynajmu lokali biurowych i magazynów, mamy świadomość, że zaufanie, wiarygodność oraz rzetelne podejście do prowadzonej działalność to Nasz największy atut doceniany przez Klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników.
Dlatego jako spółka, ceniąca prawo do prywatności i ochrony danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzoną działalnością ustanowiliśmy niniejszą politykę ochrony danych osobowych, która zobowiązuje Nas oraz naszych dyrektorów i pracowników, chronić i przetwarzać dane zgodnie z:
- Zasadą zgodności z prawem, bezstronność i jawność.
Dane osobowe przetwarzane przez Spółkę będą gromadzone i przetwarzane w sposób zgodny z prawem, bezstronny i jawny, celem ochrony indywidualnych praw podmiotów danych. - Zasadą ograniczenia wykorzystania danych do określonych celów
Dane osobowe przetwarzane przez Spółkę będą uzyskiwane wyłącznie w wyraźnie określonych oraz uzasadnionych celach oraz nie będą przetwarzane w sposób z nimi niezwiązany. - Zasadą poprawność/prawdziwość danych.
Dane osobowe przetwarzane przez Spółkę będą poprawne i, o ile to konieczne, aktualizowane. - Zasadą oszczędność/minimalizacja danych.
Dane osobowe przetwarzane przez Spółkę będą adekwatne i odpowiednie, a ich zakres ograniczony będzie do niezbędnego minimum. Dane osobowe nie będą przechowywane dłużej, niż to konieczne. - Zasadą respektowania praw podmiotów danych.
Spółka respektuje prawa wszystkich podmiotów wskazanych w RODO. Jakie prawa przysługują na mocy przepisów RODO możesz przeczytać tutaj (PDF) oraz jak wnieść żądanie o realizację prawa, przeczytaj tutaj (PDF). - Zasadą informowania podmiotów danych o przetwarzaniu danych osobowych
Spółka zobowiązuje się do wypełniania wobec podmiotów danych obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 i 13 RODO w momencie przetwarzania danych osobowych. - Zasadą bezpiecznego przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez Spółkę w sposób bezpieczny. Stosownie do rodzaju ryzyka, przeciwko nieuprawnionemu przetwarzaniu lub zmianie oraz utracie, zniszczeniu lub nieuprawnionemu ujawnianiu lub udostępnianiu przekazywanych, przechowywanych lub przetwarzanych w inny sposób danych osobowych zostaną podjęte środki techniczne lub organizacyjne. - Zasadą ochrona danych w fazie projektowania i domyślna ochrona danych.
Spółka zobowiązuje się, że domyślnie przetwarzane będą tylko te dane osobowe, których przetwarzanie jest niezbędne dla określonych celów. Zasada ochrony danych w fazie projektowania i domyślnej ochrony danych będzie stosowana podczas opracowywania nowych usług. - Zasada Odpowiedzialność
Spółka zobowiązuje się, że wszystkie działania dotyczące przetwarzania danych będą przeprowadzane odpowiedzialnie, a każdy z podmiotów ponosi odpowiedzialność za zgodność i jest w stanie ją wykazać. W sytuacji, gdyby doszło do naruszenia ochrony danych osobowych, co skutkować będzie negatywnymi konsekwencjami dla osoby dotkniętej naruszeniem, o wystąpieniu takiego zdarzenia poinformujemy w formie: - sms na podany numer telefonu;
- wiadomości elektronicznej na podany adres e-mail;
- listownie na podany adres zamieszkania;
- lub umieszczając informację na stronie www.pgmbw.pl
Zasada informowania podmiotów danych o przetwarzaniu danych osobowych
Co to jest obowiązek informacyjny?
Podstawą prawną obowiązku informacyjnego jest art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej zw. „Rozporządzeniem” lub „RODO”.
Obowiązek informacyjny względem:
- Obecnych, byłych i potencjalnych Klientów i ich pracowników, tutaj (PDF)
- Podwykonawców i ich pracowników, tutaj (PDF)
- Kandydatów do pracy, tutaj (PDF)
- Nadawców korespondencji elektronicznej, tutaj (PDF)
- Gości odwiedzających biura, objętych monitoringiem wizyjnym,tutaj (PDF)
- Podmiotów uczestniczących w prowadzonych postępowaniach ofertowych tutaj (PDF)
POLITYKA PRYWATNOŚCI – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
Polityka prywatności dotycząca mediów społecznościowych
Codziennie dbamy o ochronę danych osobowych, dlatego z zaangażowaniem każdego dnia staramy się dbać o bezpieczeństwo i komfort użytkowników Naszych serwisów prowadzonych za pomocą mediów społecznościowych. Niniejsza Polityka prywatności opisuje sposób, w jaki Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o. o. postępuje z danymi osobowymi Użytkowników zbieranymi za pośrednictwem następujących portali społecznościowych:
- YouTube
- Google Firma
W przypadku przetwarzania Danych osobowych na innych stronach internetowych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” Sp. z o. o. niż portale społecznościowe zastosowanie ma polityka prywatności tych stron internetowych, każdorazowo dostępna na danej stronie www.
Kto jest Administratorem danych?
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Olesińskiej 21, 02-548 Warszawa.
Z administratorem można skontaktować drogą elektroniczną pisząc na adres e-mail: info@pgmbw.pl lub formą tradycyjną wysyłając korespondencję na adres Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o., 02-548 Warszawa, ul. Olesińska 21 z dopiskiem Ochrona Danych Osobowych.
Czy wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych?
Ochrona przetwarzanych danych osobowych jest dla Nas niezwykle ważna. Dlatego wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych w osobie Pana Przemysława Chąciak, z którym możecie Państwo prawo się kontaktować w temacie ochrony danych osobowych drogą elektroniczną pisząc na adres
e-mail: ochronadanych@pgmbw.pl lub formą tradycyjną wysyłając korespondencję na adres Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” Sp. z o. o. (PGMBW) 02-548 Warszawa ul. Olesińska 21 z dopiskiem Inspektor Ochrony Danych.
Jakie dane osobowe przetwarzamy?
W związku z korzystaniem z Portali społecznościowych PGMBW będzie przetwarzał:
- imię i nazwisko (w tym nazwa profilu) Użytkownika jak również,
- dane, do których uzyskaliśmy dostęp po wyrażeniu zgody przez Użytkownika
w zależności od jego ustawień prywatności, m.in.: adres e-mail, numer telefonu, inne dane kontaktowe, zainteresowania, deklarowana lokalizacja, komentarze, polubienia, dane demograficzne, wizerunek, zdjęcia, filmy, sieci społecznościowe i powiązania oraz, - inne dane osobowe podane przez Użytkownika w swoich komentarzach.
Wskazane powyżej dane zawsze zbieramy od Ciebie.
Dane osobowe Użytkowników są również przetwarzane przez podmiot prowadzący dany serwis społecznościowy na którym istnieje konto PGMBW, w sposób nienależny od Nas. W celu uzyskania informacji na temat zakresu pozyskiwanych danych, zasad i podstaw prawnych ich przetwarzania, a także okresów retencji, należy zapoznać się z właściwą polityką prywatności, z którą możesz się zapoznać tu:
W jakim celu i na jakich podstawach przetwarzamy wskazane dane osobowe?
Przetwarzamy przede wszystkim:
- w celu właściwego zarządzania profilem w tym publikowania informacji o usługach
i produktach na portalach społecznościowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, - w celu udzielania odpowiedzi na pytania lub skargi kierowane do Nas za pośrednictwem portali społecznościowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
- w celu prowadzenia statystyk odwiedzin Naszego serwisu, które mogą dotyczyć takich informacji jak: czasu spędzania, aktywności, jakości wyświetlanej treści, Twojej lokalizacji czy informacji z jakiego urządzenia Korzystasz przeglądając Nasz serwis – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
- w celu obrony lub dochodzenia roszczeń wynikających lub związanych z korzystaniem przez Użytkowników z portali społecznościowymi – na podstawie przepisu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
Dobrowolność czy obowiązek podania danych osobowych?
Podanie danych jest dobrowolne, lecz w niektórych procesach jest niezbędne do wykonania określonych czynności. Niepodanie danych wskazanych, jako niezbędne, może skutkować brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi w sytuacji nawiązania z Nami kontaktu.
Przez jaki czas będziemy przetwarzać dane osobowe?
Wszystko zależy od celu ich przetwarzania i podstawy, na jakiej przetwarzanie jest oparte.
- zarządzania profilem – do zakończenia celu ich przetwarzania (usunięcia profilu),
- udzielenia odpowiedzi – przez okres niezbędny do obsługi Twojego zapytania i/lub przez okres wykorzystania tych danych do marketingu bezpośredniego, jednak nie dłużej niż do złożenia sprzeciwu na przetwarzanie lub wniosku o usunięcie tych danych,
- statystyki – przez okres nie dłuższy niż 3 lata. Dlaczego – ponieważ chcemy porównywać i obserwować rozwój Naszego portalu, czy idziemy właściwą drogą,
- obrona lub dochodzenie roszczeń – jeśli w jakimś momencie uznamy, że przetwarzane dane osobowe są nam konieczne w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami lub wynika to z przepisów prawa, będziemy dane osobowe przetwarzać dłużej niż przez okresy podane powyżej, przez czas niezbędny do osiągnięcia celu ich przetwarzania, nie dłużej niż przez okres trzech lat od zakończenia tego celu.
Czy przetwarzamy dane osobowe dzieci?
Nie, Nasze serwisy społecznościowe nie są przeznaczone dla dzieci poniżej 16 roku życia.
Komu i dlaczego możemy udostępnić dane osobowe?
Nie ujawniamy danych osobowych Użytkowników Naszego serwisu za wyjątkiem sytuacji:
- w których jest to konieczne w związku z prowadzoną działalnością np. operatorzy telekomunikacyjni,
- w sytuacjach wymaganych lub dozwolonych przez przepisy prawa, w takim przypadku udostępniamy dane osobowe firmom, organizacjom i osobom spoza PGMBW, jeśli w dobrej wierze uznamy, że udostępnienie, wykorzystanie, zachowanie lub ujawnienie danych jest uzasadnione w związku z:
- dążeniem do spełniania wymogów obowiązującego prawa, przepisów, procesów prawnych lub prawomocnych żądań instytucji państwowych;
- egzekwowaniem obowiązujących Warunków korzystania ze strony, w tym badaniem potencjalnych naruszeń;
- monitorowania ruchu na stronie, czasu spędzania itp.;
- wykrywaniem oszustw i zapobieganiem im, a także rozwiązywaniem innych problemów dotyczących oszustw, bezpieczeństwa i kwestii technicznych;
- ochroną praw własności lub bezpieczeństwa Administratora Danych oraz pozostałych osób w sposób wymagany bądź dozwolony przez przepisy prawa,
- lub w sytuacji, gdy wyrazisz jako, osoba której dane dotyczą, zgodę na takie udostępnienie,
- lub w sytuacji, gdy jest to niezbędne do realizacji zleconych czynności przez podmioty trzecie na podstawie podpisanych umów. W tej sytuacji możemy w określonych przypadkach, w formie powierzenia ich przetwarzania przekazać uzyskane przez nas dane osobowe dostawcom współpracującym, aby możliwe było przetwarzanie przez nich danych osobowych w naszym Imieniu.
Nie przekazujemy danych do podmiotów trzecich z siedzibą w Państwach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub organizacji międzynarodowych. Jednakże ze względu na niezależny od Nas udział w przetwarzaniu Twoich danych osobowych właściciela danego medium społecznościowego, Twoje dane mogą być przekazywane podmiotom spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), dlatego tak ważne jest abyś dokładnie zapoznał się z polityką prywatności danego medium społecznościowego.
Jakie prawa przysługują Tobie w związku z przetwarzaniem danych osobowych?
Masz prawa, o których warto wiedzieć Abyś mógł z nich korzystać, a które gwarantuje RODO.
Masz prawo:
- żądania dostępu do własnych danych osobowych (w tym uzyskania potwierdzenia, czy są one przetwarzane oraz uzyskania informacji np. o celach, źródłach, kategoriach przetwarzanych danych czy okresie ich przechowywania), co obejmuje także prawo do otrzymania bezpłatnie kopii własnych danych (za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się osoba, której dane dotyczą, możemy pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych);
- do sprostowania danych osobowych (gdy są one nieprawidłowe), co obejmuje także wniesienie uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, jednak w tym celu możemy prosić
o przedstawienie dodatkowego oświadczenia od Ciebie; - do usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), kiedy np. nie są one niezbędne do realizacji celów, w jakich zostały zebrane, została cofnięta zgoda na ich przetwarzanie lub nie ma innych podstaw prawnych do ich przetwarzania;
- do ograniczenia przetwarzania danych, gdy np. kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych;
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- do przenoszenia danych, w tym otrzymania od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego własnych danych osobowych, które nam dostarczyłeś;
- do cofnięcia wyrażanej zgody na przetwarzanie danych, (przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem);
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Uznasz,
iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
Jak możesz zrealizować swoje prawa?
Swoje prawo możesz wnieść do Administratora w dowolnym momencie. W tym celu należy zapoznać się z informacją dostępną tutaj, na stronie www.pgmbw.pl znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące trybu postępowania.
Prawo skargi, wnosisz do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie niezbędne informacje znajdziesz na www.uodo.pl
Zautomatyzowane przetwarzanie w tym profilowanie?
Ważne – dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże nie podlegają one profilowaniu, które wywołuje skutki prawne lub znacząco wpływa na Naszych użytkowników.
INFORMACJE OGÓLNE, ALE MOŻE WARTO SIĘ ZAPOZNAĆ
Czym są dane osobowe i co oznacza ich przetwarzanie?
Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Przetwarzaniem danych osobowych jest w zasadzie każda czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Przetwarzamy Twoje określone w niniejszym dokumencie dane osobowe w różnych celach, przy czym w procesie przetwarzania zastosowane mogą być różne metody zbierania, podstawy legalności przetwarzania, wykorzystywania, ujawniania oraz okresy przechowywania, które zawsze określone są w stosunku do celu, w jakim dane są przez Nas przetwarzane.
Czym są portale społecznościowe?
Portale społecznościowe oznaczają strony internetowe wskazane przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” sp. z o.o.
Kiedy niniejsza Polityka prywatności ma zastosowanie?
Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie do wszystkich serwisów społecznościowych,
w których Jesteśmy Administratorem danych osobowych. Dotyczy to zarówno przypadków,
w których przetwarzamy dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak
i przypadku, w którym dane osobowe pozyskaliśmy z innych źródeł.
Jak dbamy o bezpieczeństwo danych osobowych?
Dokładamy wszelkich starań, aby chronić użytkowników przed nieuprawnionym dostępem, nieautoryzowaną modyfikacją, ujawnieniem oraz zniszczeniem danych osobowych. W szczególności:
- stosujemy szyfrowanie SSL;
- kontrolujemy Nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji,
w tym fizyczne środki bezpieczeństwa, aby chronić przed nieuprawnionym dostępem do systemu; - dostępu do danych osobowych udzielamy jedynie tym pracownikom, kontrahentom
i przedstawicielom, którzy muszą mieć do nich dostęp, aby przetwarzać je na Nasze potrzeby. Ponadto na mocy umowy są oni zobowiązani do zachowania ścisłej poufności; - a w przypadku niewypełnienia tych zobowiązań mogą ponieść konsekwencje, łącznie
z zakończeniem współpracy.
Czy chcemy przetwarzać wrażliwe dane Użytkowników?
Nie, nie chcemy, dlatego apelujemy do Naszych Użytkowników, aby przy udostępnianiu Swoich danych osobowych kierowali się rozwagą w szczególności, aby nigdy nie przekazywali danych wrażliwych np. stanu zdrowia.
Czy możemy zmienić treść niniejszej polityki?
Niniejsza Polityka prywatności może czasami ulegać zmianom. Prawa użytkownika wynikające z niniejszej Polityki prywatności nie zostaną ograniczone bez wyraźnej zgody użytkownika. Wszelkie zmiany Polityki prywatności będą publikowane na tej stronie, a o istotnych zmianach będziemy informować w bardziej widoczny sposób. Zachowujemy również poprzednie wersje niniejszej Polityki prywatności w archiwum, aby umożliwić użytkownikom zapoznanie się z nimi.
Skargi, wątpliwości, pytania
Jakiekolwiek pytania, zastrzeżenia lub wątpliwości dotyczące treści niniejszej Polityki prywatności lub sposobu, w jaki przetwarzamy dane osobowe, jak również skargi dotyczące tych kwestii (choć mamy nadzieję, że nie będzie konieczności wniesienia tego rodzaju skarg), prosimy kierować mailowo wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi skargi na adres: info@pgmbw.pl.
Wszelkie otrzymane skargi zostaną rozpatrzone i udzielimy na nie odpowiedzi.
Naturalnie, nie ograniczamy kontaktu z nami i umożliwiamy kontakt bezpośredni w siedzibie Przedsiębiorstwo Gospodarki Maszynami Budownictwa „Warszawa” Sp. z o. o.
ZGŁASZANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI
Działając zgodnie z prawem i przyjętymi normami oraz dobrem wspólnym udostępniamy Państwu informacje o możliwości dokonywania zgłoszeń o występujących nieprawidłowościach dotyczących naruszenia lub zaniechania związanego z funkcjonowaniem PGMBW Sp. z o.o., które są niezgodne z przepisami prawa lub są sprzeczne z przedmiotem lub celem tych przepisów lub regulacji. Zgłoszenia dokonywane są do powołanego Specjalisty ds. nieprawidłowości (dalej SN).
Przekazywane sygnały o nieprawidłowościach pozwolą Nam na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów funkcjonowania PGMBW Sp. z o.o.
Ustanowione kanały dokonywania zgłoszeń
Podejrzenie wystąpienia lub wykrycie zdarzenia można zgłosić w formie:
- Elektronicznej przez dedykowany formularz zgłoszeniowy
System jest hostowany i zarządzany przez niezależną stronę trzecią. Jest on dostępny przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i przechowywany na zabezpieczonym serwerze poza Organizacją.
2. Wiadomości elektronicznej na adres mailowy: pgmbw@bco-integrity.pl.Serwer pocztowy jest hostowany i zarządzany przez niezależną stronę trzecią. Jest on dostępny przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i przechowywany na zabezpieczonym serwerze poza Organizacją.
3. Telefonicznej na skrzynkę udostępnioną pod numerem telefonu: (+48) 223762106. Skrzynka jest hostowana i zarządzana przez niezależną stronę trzecią. Jest ona dostępna przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i przechowywana na zabezpieczonym serwerze poza Organizacją.
4. Przesyłki pocztowej, skierowanej na adres PGMBW Sp. z o.o.: Olesińska 21, 02-548 Warszawa z dopiskiem „Do rąk własnych SN”,.
Zgłoszenie osobiste
Jeżeli chcesz dokonać zgłoszenia nieprawidłowości osobiście, umów się na spotkanie ze Specjalistą ds. Nieprawidłowości w dogodnym dla Ciebie miejscu i terminie kontaktując się na wskazane powyżej dane kontaktowe. Takie spotkanie to pełna gwarancja dyskrecji i poufności danych. Zadzwoń lub napisz maila z prośbą o spotkanie.
Informacje w zgłoszeniu
Opis zdarzenia powinien zawierać co najmniej następujące informacje:
- opis i przebieg zdarzenia,
- dane osoby/podmiotu, których dotyczy opisywane zdarzenie,
- kontekst wystąpienia zdarzenia (czas, miejsce, okoliczności, ew. świadkowie),
- czy zdarzenie zostało zgłoszone do innego organu (jeżeli tak, do jakiego),
- dane personalne osoby dokonującej zgłoszenia.
Zgłoszenie możesz dokonać samodzielnie lub poprzez ustanowionego pełnomocnika.
Jawność zgłoszeń
Dokonując zgłoszenia podajesz swoje dane personalne oraz dodatkowo (nie jest wymagane) dane kontaktowe. Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane. W sytuacji niepodania danych kontaktowych, nie będziesz informowany o przebiegu postępowania. Brak danych kontaktowych może dodatkowo utrudnić nam przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, jeśli np. zajdzie konieczność uzyskania dodatkowych informacji o opisanym zdarzeniu.
Co możesz zgłosić w ramach niniejszej procedury?
W sposób określony powyżej możną dokonać zgłoszenia podejrzenia wystąpienia lub wykrycia wszelkich zdarzeń w PGMBW, w tym w szczególności:
- wystąpienia nadużyć finansowych (mowa tu o przypadkach korupcji, kwestiach podatkowych),
- przypadków naruszenia ochrony danych osobowych lub incydentów bezpieczeństwa informacji,
- przypadków naruszenia przepisów ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa transportu,
- przypadków naruszenia bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
- przypadków naruszenia przepisów zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
- przypadków naruszenia zbiorowych interesów konsumentów,
- przypadków naruszenia zasad konkurencji,
- przypadków naruszenia procedury zakupowej.
Odpowiedzialność
W swojej pracy działamy w myśl poniższych zasad:
- każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. Informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednich służb,
- wszelkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego,
- w sytuacji podania danych kontaktowych, otrzymasz informacje o przyjęciu i rozpatrzeniu zgłoszenia,
- dokonując zgłoszenia w dobrej wierze zostajesz objęty ochroną (patrz niżej).
Dokonując zgłoszenia podlegasz ochronie
Dokonując zgłoszenia w dobrej wierze zostajesz objęty ochroną przed przejawami nierównego traktowania, dyskryminacji czy represjami (tak zwanymi działaniami odwetowymi). Ochrona dotyczy wszelkich zgłoszeń, nawet tych które nie znajdą potwierdzenia wystąpienia nieprawidłowości, o ile nie zostały one zgłoszone w złej wierze. W sytuacji, gdyby okazało się, że w wyniku dokonanego zgłoszenia spotkasz się z przejawem działań odwetowych – możesz liczyć na Naszą pomoc, której celem podstawowym będzie przeciwdziałanie jej skutkom. Taką sytuację zgłoś do Specjalisty ds. Nieprawidłowości.